As a teacher, you are often entirely on your own when it comes to instruction and you constantly have to make choices. Which exercise am I going to use? Should I have the students work in groups or not? How should I introduce this topic? Can I think of an interesting approach to motivate my students? To help you tackle these common teaching issues, we have launched a series of NT2-Cahiers: small, convenient guides that help you increase your professionalism and improve your NT2 lessons. These exercise books are written in such a way that they can easily be translated into practice.
Het aanleren van een natuurlijke uitspraak en intonatie in een nieuwe taal is een van de moeilijkste dingen die er is. Muziek kan een geweldig hulpmiddel zijn om hiermee aan de slag te gaan. Een gezongen tekst wordt i...
REFLANG#Lees meerIn de opleiding tot docent NT2 staat de didactiek van het Nederlands als tweede taal centraal, maar is vaak weinig ruimte voor de taal zelf. Omdat lang niet alle NT2-docenten een taalkundige achtergrond hebben, is er ...
REFLANG#Lees meerFor NT2 students, holding conversations with people is essential to increase their language skills. However, most of time, it is the case that students only get to practice their Dutch within the classroom. As an NT2 ...
REFLANG#Lees meerHow can you tap into your students’ writing talents? How can you get them to discover the expressive and narrative power of language in a fun way? Is it actually possible for them to write creatively if they don’t yet...
REFLANG#Lees meerHow do you organise your class? How do you maintain an overview? For many NT2 teachers, it is an everyday reality: teaching to a heterogeneous group of students who started at different levels and who have a wide rang...
REFLANG#Lees meerWorking with films in NT2 class is an appealing and motivating way to increase your students’ vocabulary, language skills and cultural knowledge. But how ought one to approach such teaching in a structured way?
In...
REFLANG#Lees meerNT2 lecturers quickly discover how difficult it is to provide satisfactory answers to all of their students' questions about grammatical forms. These questions often pertain to grammatical rules that most Dutch do not...
REFLANG#Lees meerWhat should I do if a student always comes late? How do I motivate those who are taking class only because they are required to pass the civic integration exam? How can I be more assertive in my interactions with stud...
REFLANG#Lees meerGood pronunciation is of great importance to be understood in Dutch by the Dutch. Nevertheless, this aspect of the Dutch language can sometimes get overlooked. Further, many teachers are uncertain about their own know...
REFLANG#Lees meerSpreekvaardigheid is van cruciaal belang voor anderstaligen om goed mee te kunnen doen in de Nederlandse maatschappij. Aandacht voor spreken in de NT2-les is daarom onmisbaar. Toch zullen veel NT2-docenten beamen dat ...
REFLANG#Lees meerGoed en vlot kunnen lezen is heel belangrijk voor de taalverwerving. In dit cahier worden handvatten geboden om op een speelse en activerende manier de leesvaardigheid te bevorderen.
Eerst krijg je steeds een kort...
REFLANG#Lees meerDat je een nieuwe taal pas goed leert spreken door het in praktijk te brengen, daar zal iedereen het over eens zijn. Maar hoe bied je alle taalleerders in je NT2-klas tegelijkertijd voldoende mogelijkheden om te oefen...
REFLANG#Lees meerAls NT2-docent kom je vaak leerders tegen die traag lezen en daarbij fouten maken, of die veel en vreemde spelfouten maken bij het schrijven. Dat kan te maken hebben met het leerproces van tweedetaalverwerving of met ...
REFLANG#Lees meerThe NT2-cahier Projectmatig werken in het NT2 onderwijs explains how to develop projects for language learners of all ages and all Dutch levels. During the projects, the learner will practice with different language s...
REFLANG#Lees meer